Start Kontakt

Każdy programista, który traktuje swoją pracę jako pasję, tworzy również po godzinach. Nie inaczej jest ze mną.

Istnieją dwa główne powody tworzenia przeze mnie aplikacji:

Po pierwsze, muszę rozwiązać jakiś problem, a pomocny w tym będzie program, który utworzę. I nie chodzi tu jedynie o zagadnienia związane z oprogramowaniem - mogą się przecież pojawiać różne problemy (np. z grafiką, plikami wideo itd.).

Po drugie, chcę się czegoś nowego nauczyć - poznać jakąś technologię, bibliotekę, sposób programowania pewnych zagadnień itd. Wtedy wymyślam sobie jakiś program, w trakcie tworzenia którego będę mógł jednocześnie ćwiczyć zajmującą mnie kwestię. Ponieważ od dawna interesuje mnie tworzenie gier komputerowych, więc czasem bywa tak, że wymyślam sobie jakąś przykładową grę, którą implementuję, a przy okazji uczę się czegoś nowego.

Poniżej prezentuję kilka przykładowych programów. Wiele aplikacji, które napisałem hobbystycznie, nie nadaje się do opublikowania, ponieważ najcześciej są to jednorazowe narzędzia z minimalnym interfejsem użytkownika, służące jedynie do rozwiązania określonego problemu.

Przetestowanie biblioteki interfejsu graficznego FLTK oraz biblioteki sieciowej boost::asio.
Mój najbardziej zaawansowany projekt tworzony hobbystycznie.
Program użytkowy przydatny wtedy, gdy musimy zmieniać rozdzielczość/liczbę monitorów podłączonych do laptopa.
Program użytkowy zamieniający zbiór plików BMP na plik wideo z wykorzystaniem kodeków dostępnych w Windows.