Błąd podczas tworzenia snapshota w VMware
W używanym środowisku wirtualizacji VMWare podczas tworzenia snapshota (ręcznie lub pośrednio poprzez jakąś aplikację, np. system backupu itp.) mogą się pojawić następujące błędy:
Creating a quiesced snapshot failed because (user-supplied) custom pre-freeze script in the virtual machine exited with a non-zero return code
Error while opening a volume: A virtual disk could not be opened. -- Error getting volumes from the disk set
A virtual disk could not be opened. -- Cannot open disk file: Error : Disk library failed (Cannot access a SAN/iSCSI LUN backing this virtual disk)
Przyczyn takiego zachowania może być wiele, ale pewne z nich można szybko wykryć, a sam problem usunąć. Oto działania, jakie należy próbować wykonać:
- sprawdzić, czy na maszynie nie jest czasem przepełniony dysk C (w takim przypadku procesy odpowiadające za współpracę maszyny ze środowiskiem wirtualnym przestają poprawnie działać),
- przemigrować maszynę na inny host ESX (czasem sam host ESX jest przyczyną problemu - jeśli okaże się, że migracja pomogła, warto przemigrować resztę maszyn, a host ESX zrestartować),
- zrestartować VCenter,
- zrestartować maszynę wirtualną, na której nie można wykonać snapshota (jeśli to maszyna z Windowsem, czasem po prostu potrzebuje restartu),
- zrestartować maszynę wirtualną z aplikacją, która nie potrafi wykonać snapshota (np. system backupu),
- sprawdzić, czy maszyna wirtualna ma jakieś niezainicjalizowane dyski (za pomocą Menedżera dyskow). Jeśli tak, zainicjalizować je z poziomu Windows lub w ogóle usunać z poziomu VMWare.
- jeśli pojawia się błąd snapshota z powodu problemu z wyciszeniem (quiescence) systemu, uruchomić ręcznie instalację VMTools i odinstalować sterownik VSS, a następnie zrestartować maszynę wirtualną.